pirate or pioneer

Pioner eller Pirat?

Udgivet den 5. jan. 2019 af David Simpson

Som en kreativ pioner kender du rutinen. Du får en god ide, investerer tid, penge og ressourcer til at undersøge, udvikle og afprøve dit nye kreative produkt. Du lancere det på markedet. Men desværre! Næppe før du kan hejse det største sejl, har pirater, der forsigtigt har spioneret på dit næste skridt, kopieret det og proklameret det som deres eget.

Disse sørøvere af havet har ringe respekt for skaberne og designerne og skaber en ringere udgave af det oprindelige, uden alle detaljer og forståelse, hvilket gør det til et strålende produkt. De pakker det ind i fancy bukser og sælger det til en uvidende kunde, til langt under markedsprisen.

Efterligning er den oprigtigste form for smiger. Men smiger gøre lidt for at generere indtægter for at geninvestere i yderligere forskning og udvikling.

Frarøver piratkopiering en verden af nye og bedre produkter?

Jeg ved, at du er enig i, at der er meget mere effektivt, at måle teambuilding erfaringer, end at være socialt sammen med dit team, en fredag aften. Sikkert, enhver håbefulde iværksætter kan arrangere en firmaudflugt, et par teamspil, konkurrencer og en sjov oplevelse for deltagerne, men hvor er den reelle værdi.

Forskning vidner om kraften i teambuilding gennem erfaringsprogrammer. En dygtig teambuilding leder bemærker deltagerne nøje, identificere huller i deres videnbase eller færdigheder og justerer aktiviteten for at opfylde de ønskede resultater.

Hvad mere er, det er ikke de mest komplekse trænings- og teambuilding programmer, der kræver denne oplevelse og opmærksomhed. Selv veltilrettelagt, tilsyneladende "bare for sjov" erfaringer har meget forskellige resultater, når de er nøje udvalgte til at opfylde kravene, og leveret af et team af eksperter.

Hvad er den rigtige pris, når du vælger den billigste?

Startende med den forudsætning, at dine medarbejdere er værdifulde og er nøglen til din virksomheds succes, har du så virkelig ikke råd til at bruge tid på at definere, hvad dine ønskede resultater fra et teambuilding program er? Derefter står du over for en bunke citater, fra tilsyneladende lignende produkter, hvilke faktorer der hjælper dig med at bestemme dit valg? Hvor ofte er prisen den afgørende faktor? Med sundheden i din virksomhed og dine medarbejdere, har du råd til at gøre det forkert?

Den sande værdi af langsigtede relationer med en etableret tjenesteyder.

En stor del af vores kunder, indser værdien i at have et tæt forhold til os, som deres teambuilding leverandør. Vi har udviklet et partnerskab, hvor vi kender deres team og er klar til at lytte til deres behov. De ved, at vi måske ikke er de billigste på markedet, men respekterer os som værende den mest omkostningseffektive med hensyn til varige resultater.

Team Building Asien, har været i branchen i over 15 år i Hongkong. Vi er stolte af at hjælpe kunder med at definere deres ønskede resultater, vælge det rigtige produkt fra vores portefølje med over 100 originale, prøvede og teste produkter og sikre, at på dagen bliver oplevelsen størrer end forventet. Kundeanmeldelser og gentage forretninger taler for sig selv.

Næste gang du vove dig ud på det åbne hav, overvej sundheden for dine passagerer og fragt. Vælg klogt. Pirater lurer.

Forfatter: David Simpson, medstifter og direktør, Team Building Asia den eksklusive licenshaver af Catalyst Global Team Building produkter i Kina og Hong Kong

David Simpson

Co-Founder & Training Director at Team Building Asia

Challenging people to reach their highest potential through experiential, interactive and fun workshops with a strong and meaningful business outcome.

Alle artikler

Foreslået litteratur