Udfordring med fokus på samarbejde og innovativ tækning for medarbejderne hos Dunnhumby

Udgivet den 1. jun. 2019

Dunnhumbys årlige offsite møde blev afholdt den 9.-11. november 2018 på Crowne Plaza, Jaipur i Indien. Det var den eneste lejlighed i løbet af året hvor hele holdet ville blive samlet. Ledelsesteamet på Dunnhumby ledte efter et spændende, mindeværdigt koncept, der ville få medarbejderne til at føle sig forbundet til hinanden og til organisationen. d'frens, den førende teambuilding-virksomhed i Indien, og Catalyst Globals eksklusive licenshaver for regionen, blev inviteret til at udvikle og levere en oplevelsesaktivitet, målrettet Dunnhumbys vigtigste mål.

Målene i korte træk

  • Teamwork
  • Tværgående hierarkisk samarbejde
  • Gensidig respekt
  • Iværksætterånd
  • Kollektiv, kreativ tænkning
  • Strategiudvikling i samarbejde
  • Beslutningstagning i grupper
  • Holddynamik

 Dunnhumby Food Truck Challenge

På dagen

En solrig eftermiddag, den 10. november på plænen foran the Crowne Plaza Jaipur, deltog de 300 medarbejdere, i hold á 20 mand, i teambuilding-aktiviteten ”Food Truck Challenge”, et koncept baseret på et af de hurtigst voksende, nye virksomhedskoncepter.

Holdene fik tildelt en konvolut med et færdigt skriv om, hvad der blev forventet af dem som Food Truck-iværksættere. Dette omfattede en givet hovedingrediens, tiden hvor måltidet ville blive serveret, Food Truckens placering og kundens profil.

 Dunnhumby Food Truck Challenge

Med kun 45 minutter til at udvikle en strategi satte holdene sig til at planlægge deres forretning fra bunden. Med roller og ansvar definerede og fordelt, opdelte holdene sig i mindre arbejdsgrupper. Nogle byggede og designede Food Trucken, og andre formulerede og udførte en markedsføringsplan. Food Trucken åbnede, og kokkene skyndte sig at samle de nødvendige ingredienser og gik i gang med at forberede retterne.

I de sidste 45 minutter af arrangementet præsenterede holdene deres retter sammen med et oplæg om marketing og branding. Dommere annoncerede vinderne på baggrund af en række kriterier.

 Dunnhumby Food Truck Challenge

Resultatet

Hele aktiviteten blev modtaget som en stor succes, og deltagerne var engageret hele vejen igennem. Arrangementet opfordrede deltagerne til at tænke uden for boksen og forstå betydningen af innovation og kreativitet, hvilket tydeligt blev demonstreret i mangfoldigheden af de præsenterede retter. De lærte praktisk at planlægge og lægge strategi som et hold, afgøre en menu og præsentere de endelige ting til dommerne.

 Dunnhumby Food Truck Challenge

Food Truck konceptet hjalp med at bringe deltagerne sammen og kommunikere organisationens sande samarbejdsånd. Aktiviteten krævede, at folk arbejder godt sammen i hold mens de afhænger af hinanden gennem en række opgaver, herunder tildeling af ressourcer, tildeling af ansvar, deling af information og bedste praksis mens de fokuserer på et fælles mål. Det hjalp også deltagerne til at indse størrelsen af, hvad de kan opnå, hvis de samarbejder og arbejder godt sammen. I sidste ende gik de derfra med en følelse af at have præsteret, stolthed og tilhørsforhold.

Alle casestudier