Effektiv kommunikation

En to-vejs proces, der giver kortfattet klarhed, formidles med respekt

Virksomhedskommunikation udføres i en række medier, fra præsentationer til e-mail og messaging. Kommunikationsmåden skal være passende for mediet. Kommunikation er en to-vejs proces. Aktiv og empatisk lytning er lige så vigtig for kommunikation som at tale eller sende en besked. På denne måde er det vigtigt at forstå andres synspunkter for at forbedre kvaliteten af relationer.

Kommuniker klart og kortfattet til din målgruppe. Din besked skal flyde, og den samlede tone skal være konsekvent og relevant for emnet. Sørg for, at din besked formidler et konkret billede af det, du forsøger at formidle, og at det ikke indeholder noget der kan forvirre en lytter. Din besked skal være omfattende og komplet, De informer din målgruppe omhyggeligt og om nødvendigt gør det muligt for dem at træffe passende foranstaltninger.

Tone og kropssprog er også vigtige for effektiv kommunikation. Vær opmærksom på kropsholdning og toneændring. Vær opmærksom på, hvordan du stiller spørgsmål, sikre dig, at de leveres på en positiv måde, der bygger tillid og opfordrer til diskussion.

Erfaringsbaseret læring, teambuilding aktiviteter og forretningsspil hjælper med at modellere effektiv kommunikation.

Tag et kig på vores udvalg af relaterede teambuilding aktiviteter.
Har du brug for hjælp til at træffe den rigtige beslutning?

Kontakt os