Employees are the key to Norgine future

Udgivet den 28. jan. 2013

Norgine Pharmaceuticals ønskede en teambuilding event som en del af deres Centenary fejring der involverer 350 delegerede fra 18 lande. De søgte efter en oplevelse, der vil fremhæve en fælles vision og erkendelsen af, at alle, uanset placering, er en vigtig del af deres brand og virksomhedens fortid og fremtidige succes.

Catalyst Global partner, Catalyst Dream Team Sydafrika, skabte et mesterværk af episke proportioner baseret på en af verdens mest populære teambuilding produkter, original til Catalyst Global, The Big Picture.

The Big Picture blev valgt som den ideelle løsning, da Norgine Pharmaceuticals søgte en aktivitet, der ville være festlig, noget, der ville også bryde isen ved begyndelsen af konferencen samt integrere og forene gruppen. De ønskede en aktivitet, der var kollaborative, inklusiv noget håndgribeligt, der kunne der kunne bruges efter begivenheden. The BIG PICTURE opfyldt alle disse kriterier.

Forud for begivenheden, arbejdede Dream Team Catalyst sammen med Norgine Pharmaceuticals for at forstå deres behov.  De researchede virksomheden, interviewede ledergruppe og søgte input fra personale på tværs af alle niveauer og funktioner i organisationen. Catalyst Globals designere skabt et digitalt billede, der fangede essensen af deres organisation, der er afbildet deres 100 år succes og virksomhedens værdier, produkter, ikoner, milepæle og forhåbninger. Holdene blev derefter udfordret til at genskabe denne kunst, i gigantiske form ved anvendelse maling og andre kunstgenstande materialer.

På den første dag af konferencen, blev de delegerede formet til 64 hold. Alle disse hold skulle arbejde sammen om at male et kæmpe kunstværk bestående af 128 lærreder. Hvert hold skulle kommunikere og koordinere med alle andre hold for at fastslå, hvad der præcist skulle trækkes og derefter malet på deres lærreder for at sikre at det blev et perfekt med den gigantiske kunstværk. De fleste af de delegerede deler ikke et fælles sprog, og de var nødt til at skabe innovative måder for at sikre det budskab, de ønskede at kommunikere blev gjort så klart og effektivt. Da alle lærreder var blevet malet, samlede vores team de separate lærreder i en foruddefineret struktur, der blev indstillet, inkorporerer af AV skærme, for den tre-dages konference. Efter morgenmaden den næste morgen, blev billedet åbenbaret for de forbløffet delegerede midt i en pyroteknik show og afrikanske dansere og sangere.

Arrangementet var en stor succes. Ved afsløringen af The Big Picture, der var stor spænding og total forbavselse over hvor storslåede det var. Der var glædestårer, krammer da gruppen oplevede de utrolige frugterne af deres indsats og fik et indblik i de muligheder, der lå foran dem, hvis de kunne tage ved lære af denne øvelse når de kom tilbage til deres arbejdsplads.

Arrangementet har vundet adskillige internationale priser og er bliver stadig talt om det i virksomheden, som deres bedste teambuilding begivenhed nogensinde.

Alle casestudier