Dunnhumby pryder deres år med kollektiv hæder

Udgivet den 5. sep. 2018

Hvert år mødes Dunnhumby, den globale leder inden for Customer Data Science, der bemyndiger virksomheder overalt til at konkurrere og trives i den moderne datastyrede økonomi, i Indien til deres APAC-møde. Her etablerer og kommunikerer deres ledelse planen for det kommende år. Som en del af dette globale møde investerer Dunnhumby også i en særlig teambuilding-aktivitet for at bringe deres team sammen, samles om et fælles mål og fejre resultaterne fra det forgangne år.

De væsentligste resultater

  • Hver medarbejder spiller en afgørende rolle i organisationen
  • Betydningen af, at alle individer er opmærksomme på deres brug af ressourcer i en verden med usikkerhed og omskiftelighed.
  • Aktiviteten skal have et budskab. Det skal være ”Større end Livet!”

crowning glory dunnhumby

Begrebsdannelse & Udvikling

Med kundens mål i fokus, udviklede produktgruppen fra d'frens Catalyst India et koncept, der ville hylde hver medarbejders bidrag gennem kunst. Kunsten ville blive lavet ved hjælp af genbrugsmaterialer, og det endelige kunstværk kunne genbruges. Dot-kunst - ellers kendt som pointillisme - dækker mange kunstformer. Kunstnere, grafiske designere, fotografer og illustratorer eksperimenterer alle sammen med denne spændende kunstteknik. Den stammer fra en af de ældste kendte former for kunst - Aboriginal Australian Dot Paintings.

crowning glory dunnhumby

På dagen

Den 5. september mødtes 600 Dunnhumby medarbejdere på hotel Andaz Hyatt i New Delhi. Deltagerne blev delt ind i 30 hold med 20 deltagere på hver.

Efter en kort introduktion til aktiviteten, skulle holdene så vinde flaskekapsler af forskellige farver ved at udføre sjove og aktive udfordringer. Flaskekapslerne var af forskellige farver, hver farve repræsenterede en bestemt servicetype. Når kapslerne vundet, skulle holdene hver især anbringe de magnetiserede flaskekapsler på kunstpaneler, monteret på 1 meter høje metalpaneler! Hvert hold skulle dekorere to paneler af det samlede, kæmpe kunstværk. Kun fantasien satte grænser. Den eneste bestemmelse var, at holdende skulle udfylde enhver tekst med hvide flaskekapsler. Holdene havde 1 time til at gennemføre udfordringerne og vinde flaksekapsler og færdiggøre deres kunsttavler.

crowning glory dunnhumby

Da aktiviteten var slut, blev holdene samlet til afrunding og opsummering. En analogi blev lavet mellem individuelle medarbejdere og flaskekapsler og hvordan hver har enkelt medarbejder spiller en afgørende rolle. Det færdige kunstværk blev sammenlignet med den komplette kundeløsning, som Dunnhumby tilbyder sine kunder. Betydningen af genbrug, og genbrug af ressourcer.

Mens aktiviteten blev afrundet og opsummeret, begyndte teamet fra d'frens, bag kulisserne, at samle de 60 genstande sammen til én kunstinstallation. I slutningen af opsummeringen blev den færdige kunstinstallation afsløret til glædelig fejring og fælles skål.

crowning glory dunnhumby

Resultatet

Crowning Glory oversteg forventningerne som en højeffektiv aktivitet med konkrete resultater, der opfyldte kundens mål. Alle deltagere var fuldt engagerede fra start til slut. Det var en ægte fejring af en fælles indsats. Vigtigheden af hver enkelt persons rolle i organisationen blev realiseret. Et mangfoldigt tværkulturelt hold blev bundet sammen gennem fælles erfaring.

Kunstværket er blevet installeret på deres arbejdsplads, og er et bevis på deres kollektive ånd og indsats.

Alle casestudier