Catalyst Global Marks World første der spreder lys, ved at give

Udgivet den 24. nov. 2016 af Esther Daniel

Med helligdage der hastig nærmer sig, fejrer Catalyst Global året og arbejder for at uddybe vores forbindelse som et community. Den 12. december, kapitalisering om at være verdens største netværk af teambuilding udbydere, med ikke mindre end 42 virksomheder rundt om i verden, Vi vil følge solopgangen over hele verden for at færdiggøre verdens første 24-timers kontinuerlig corporate teambuilding skattejagt, med indvirkning der går til det globale erhvervsliv som giver initiativ, B1G1.

At give er kraftfuldt for den person der giver, lige så meget som for modtageren. Når vi giver nogen en gave, ved at se dem åbne, gør at de fleste af os føler os godt tilpas. Forskningen viser at folk drager fordel både følelsesmæssigt og fysisk ved at give og arbejde frivilligt. Det er rigtigt. Ønsker du at øge dit selvværd, sænke dit kolesteroltal eller sænke dit BMI? Giv lidt.

“ Vi lever af, hvad vi får. Vi giver liv ved hvad vi giver.” – Winston S. Churchill

Prosocial adfærd henviser til "frivillige tiltag der bliver gjort for at hjælpe eller drage fordel for en anden”. Hvad motiverer os til at være prosocial? Hvordan kan vi øge disse følelser, så vi ønsker at give mere?

Sociale forbindelse fremmer generøse adfærd

I en undersøgelse, der blev offentliggjort i International Journal of Happiness and Development, har forskere undersøgt, hvordan social sammenhæng hjælper med at dreje generøse adfærd til positive følelser for giveren. Over en serie af tre undersøgelser, konkluderede forskerne konkluderede at give til en årsag, fører til de største følelser af lykke for giveren Når giveren fremmer social tilslutning.

Det giver mening. At give er en handling af deltagelse i verden og relationer omkring os. Så at give som en gruppe i stedet for som et individ, en anonym donation gør at vi føler os lykkeligste.

Dette er en fantastisk nyhed for organisationer, der ønsker at øge medarbejdernes lykke. Ved udnyttelsen af denne kollektive give concept, gennem en konsekvent, ægte CSR-program er en vind-vind løsning, fordelene som går ud over glæden ved at give.

Når medarbejdere deltager i et organiseret give program, der som regel en lære- og engagement som en gruppe. En nylig undersøgelse fra Consultancy of Corporate Citizenship afslørede, at gøre det muligt for medarbejdere at deltage i give initiativer kan leveres tilbage til virksomhederne ved at reducere uddannelse og udviklingsomkostninger.

Du har måske hørt om Giving Circles. Disse er en stigende tendens til ligesindede mennesker, der kommer sammen for at pulje deres give indsats. Beskrives ofte som en krydsning mellem en bogklub og en investeringsgruppe, giving circles spiller direkte på dette begreb, at give sammen har store belønninger for alle.

Innovative ideer er ofte lige under næsen

Baseret på dette og anden forskning på magten af at give, vi i gang med at udvikle en teambuilding aktivitet, der ville maksimere glæden ved at giveog ved at give sammen. Som ofte er innovative ideer, svaret var overraskende enkel!

I december 2015 Catalyst Global teambuilding netværk blev en levetid medlem af Buy1GIVE1 (B1G1). B1G1 er en global virksomhed giver initiativ. B1G1 programmet, er et 100% bidrag fra B1G1 medlemmer, der giver direkte videre til sine partner Non-profit organisationer (ngo'er). B1G1 fokuserer på konsekvenserne af at give for menneskers liv i stedet for blot beløb doneret.

Som de fleste innovative teambuilding programmer, har Catalyst Global bragt team skattejagter til virksomheder verden over i 25 år nu. Dengang var det gamle taktil ting - pen og notesbog. I 2013 i et partnerskab med BlueHat Group, blev Go Team teambuilding app lanceret. Det blev hurtigt det valgte program for Catalyst kunder over hele kloden og er stadig førende på markedet.

I denne artikel frygter jeg ved tanken om at Go Give kopieres, men at være den førende i teambuilding med 30 års erfaring betyder, at det er noget Catalyst Global kan komme til at forvente,. Tænk virksomhed trommespil, big picture, og pap bygge teambuilding arrangementer og listen fortsætter – alle er originale ideer fra Catalyst Global R&D team. Jeg skal være mere givende (eller tilgivende), når Go Giv kopieres - ngo-projekter vil gavne!

“ Imitation er den oprigtigste form for smiger ….” Oscar Wilde

Gennem en kombination af B1G1 og Go Team, blev Go Giv født. I Go Give skal deltagerne forsøge så mange checkpoint udfordringer som muligt inden for en bestemt tidsramme. Disse omfatter foto udfordringer, spørgsmål, video udfordringer og mere! Og det spændende er, at hver udfordring er knyttet til et B1G1 projekt, så holdene vælge det projekt, de gerne vil give til, og når de fuldfører udfordringen, giver de indvirkning til en af mange andre utrolige B1G1 projekter.

Hvorfor bag Go Team - Go Give

Go Team er et sjovt og omfattende erfaringslæring værktøj. Det har vist sig at have varige fordele for både enkeltpersoner og teams. Deltagerne er nød til aktivt at praktisere og udvikle empati, mens de skærper deres færdigheder for at arbejde som et team. Go Team kræver, at deltagerne stopper multi-tasking, undgå distraktioner og fokusere på holdets opgave. Succesfulde hold observerer, lytter og udvikler en strategi sammen og kommunikere den effektivt til teamet - alle centrale elementer af store teamdynamik. At skulle opererer i kontorer strøet over hele kloden, på flere forskellige sprog og med en bred vifte af sociale kulturelle forskelle, er Catalyst Global et passioneret community bundet sammen med en tro på styrken af effektive teambuilding programmer for at skabe forandring til livet for enkeltpersoner og organisationer.

Stadig 2 uger væk, og vi er allerede svirret

Vi er så begejstrede for den første globale Go Give. Ja, vi ønsker at deltage i alt det sjove, vores kunder oplever hver dag, men der er mere end det. Tanken om, hvor mange liv, vi positivt kan påvirke ved at give sammen er spændende.

Så når du vågner op den 12. december vil du vide, at et sted rundt omkring på kloden er de mennesker, der bragte dig teambuilding og har det sjovt og oplever glæden ved at give.

Følg actionen på sociale medier #GoGiveLikeUs

Derefter overveje, hvordan dit team kan opleve glæden ved at give. Go Give sammen. Bestil a Go Give til din organisations næste teambuilding event.

Kilder

Aknin, L.B., Dunn, E.W., Sandstrom, G.M. og Norton, M.I. (2013). Gør sociale forbindelser, vendes gode gerninger ind til gode følelser? International Journal of Happiness and Development, 1(2), pp. 155-171. DOI: 10.1504/IJHD.2013.055643

Batson, Daniel C. “Altruisme og prosocial adfærd.”In The Handbook of Social Psychology, 4th ed., redigeret af Daniel T. Gilbert, Susan T. Fiske, og Gardner Lindzey. New York: Oxford University Press, 1998. ISBN: 0195213769.

Nancy E., Fabes R., “The Relations of Children’s dispositional Prosocial Behavior to Emotionality, Regulations and Social Functioning,”(1996), Dpt of Psychology, University of Nebraska, Lincoln.

Sadler D, Lloyd S., (2007), Neo-liberalising corporate social responsibility: A political economy of corporate citizenship, Department of Geography, University of Liverpool.

Esther Daniel

Head of Partner Engagement Strategy at Catalyst Global

Responsible for ensuring organisational effectiveness through network partner engagement strategies at Catalyst Global.

Alle artikler

Foreslået litteratur