4. okt. 2013

Nestle indså behovet for deres medarbejdere til at forstå, hvor godt produktet er, og derefter bliver brand ambassadører til deres venner og familier. Det vigtigste egenskab, de ønskede at fremhæve var BEKVEMMELIGHED.

Nestle Sydafrika iværksætte et unikt sortiment Baby korn. Nestum & Cerelac, nærende måltider i enkelt potioner havde mange unikke salgsargumenter. Vores klient Product Management teamet ville have os til at udarbejde en strategi for en lancering til deres 500 ansatte, der ville gå ud over de normale produkt displays og give måder omkring kontorerne.

De indså, at de havde brug for deres personale til at forstå, hvor godt produktet er, og derefter bliver brand ambassadører til deres venner og familier. Den vigtigste egenskab, at de ønskede at fremhæve var BEKVEMMELIGHED.

Ved at arbejde sammen med deres PR-bureau Ogilvy designede vi en intern konkurrence om at lave en 1 minutters annonce. Kommerciel pause

Mens de sad for at spise frokost, chattede vi til dem i grupper og forklarede, at postyret var alle om og udstede en udfordring. De havde 2 uger til at få samlet kollegerne og indsende et manuskript til en original, informativ og interessant Nestum og Cerelac reklame. Responsen var overvældende. Bygningen var fyldt med spænding og 2 uger senere var finalisterne blevet udvalgt. Alle fem hold blev inviteret til en workshop på stedet og introduceret af det tekniske udstyr, givet nogle retningslinjer og tips til at gøre prisvindende annoncer og introduceret af Dream Team specialister, som ville coach og mentor dem gennem oplevelsen. Optagelserne begyndte kort efter i et gennemsnit på 4 timer hvert hold havde deres annonce "i dåsen". Annoncerne blev vist på virksomhedens intranet og YouTube. Alle medarbejdere blev opfordret til at stemme på deres favorit annonce.

Vinderen blev offentliggjort på en glitrende funktion afholdt i kundens lokaler. En anden stor valgdeltagelse af personalet hvor der sikres rig mulighed for at eksponere kunderne personale til endnu flere produktbeskeder og uddannelse.

Klienten var meget tirlfreds med det resultat. 5 store annoncer og hele bygningen taler om deres produkt! Vi taler allerede med dem om, hvordan vi kan bringe nogle Catalyst magi til deres næste arrangementer. Produktlanceringer på Nestle bliver aldrig det samme igen!