7. maj 2015

Dubai Turisme lavede en mission gruppe for deres leverandører på det asiatiske marked - Kina, Syd for Asien & Indien. De inviterede købere fra MICE og corporate virksomheder til en fortrolig tur i Dubai.

Dubai Tourism Go Team Study Mission var en pædagogisk rally hvor holdene lærte historie om Dubai. De delegerede gik på en tur gennem den historiske gamle Dubai og vandveje, mens de gennemgår en række opgaver, om hvordan Dubai blev opdaget.  De lærte om arabiske traditionelle skikke og de lærte, hvordan de lokale Emirati folk levede årtier, før de fandt olie!

Hvordan virkede det

Hvert hold blev forsynet med en Samsung Galaxy tablet, som blev installeret med Go Team app og med ubegrænset internetforbindelse. Ved brugen af Go Team app GPS navigation og en række spor og navigation noter, klienterne blev vejledt omkring 14 checkpoints begyndende ved Sheikh Mohammed Center for Cultural forståelse, hvor de blev orienteret. Den første opgave blev at udforske gennem den ældste område i Dubai i det ikoniske Bastakiya området, der blev bygget i 1890'erne. Alle hold måtte tage en traditionel arabisk tæppe læsion i hvordan man laver et tæppe fra skrot før overskriften til Dubai Museum - Al Fahidi fort, som er den ældste eksisterende bygning i Dubai, som blev bygget i 1787.

Efter deres historie læsion var de en tur i Bur Dubai Souk for en lokal udklædning- og foto udfordringer i de lokale nærliggende moskeer. De havde derefter at krydse åen til anden side af byen på en traditionel abra; penge taler på den side af vandet, de havde at bytte deres vej ned til de bedste priser i Dubai guld og krydderi basarer forlader dem med gaver og souvenirs, der vil vare hele livet! Holdene deltog i bestemte aktiviteter såsom foto udfordringer, shopping opgaver og trivia spørgsmål.